SEO onderzoek voor een website is gericht op het achterhalen van zoekgedrag van een doelgroep en het aanbod daarin van concurrenten. Als ik SEO onderzoek voor je verricht ontvang je een overzicht waarin je duidelijk krijgt te zien waar jouw specifieke doelgroep naar zoekt, hoe vaak dat gebeurt en hoeveel concurrenten daarop inspelen. Vaak gaat het om korte zoekwoorden die door je doelgroep in Google worden ingevoerd. Maar ook wat langere zinnen of vragen die worden gesteld zijn daarbij van belang. Met een SEO onderzoek krijg je een goed overzicht van zoekgedrag, trends en ontwikkelingen in de markt. Ook krijg je te zien waar jouw concurrenten zich op richten en hoe ze met hun website inspelen op het zoekgedrag van jouw ideale klant. Dat is waardevolle informatie voor jouw bedrijf.
Als je mij SEO onderzoek laat verrichten voor je website huur je me in om duidelijk te krijgen waar jouw ideale klant precies naar op zoek is. Daarnaast krijg je informatie over welke concurrenten dat aanbieden en op welke manier. Met het resultaat van dit onderzoek weet ik precies waar ik me het best op kan richten als ik SEO teksten ga schrijven voor jouw website. Vaak zie je bij zo’n onderzoek dat er veel mogelijkheden zijn om je doelgroep te bereiken. Dat kan met het meest voor de hand liggende onderwerp zijn, maar er zijn veel meer mogelijkheden waar je je op kunt richten. Als je een optimaal effect wilt bereiken kun je de belangrijkste onderwerpen terug laten komen in je hoofdmenu en gebruik maken van landingspagina’s. Die laatste richten zich heel specifiek op een bepaalde (gecombineerde) zoekopdracht.
SEO onderzoek laten uitvoeren is vooral interessant als je als ondernemer geen geld (meer) wilt uitgeven aan Google Ads, maar organisch beter gevonden wilt worden. Dat betekent dat je geen maandelijkse kosten meer hebt aan advertenties in Google, maar een eenmalige investering doet die vaak net zo veel of soms zelfs meer oplevert als een advertentie. Door een goed onderzoek te laten uitvoeren en op basis daarvan landingspagina’s te laten schrijven (of je webcontent te laten aanpassen) gaat de ranking van je website omhoog. Dat betekent dat je klanten jou ook zonder advertentie goed kunnen vinden, wat veel scheelt in de maandelijkse kosten.
Ik ben altijd op de hoogte van de laatste richtlijnen van Google. Daardoor bereik je altijd het beste resultaat.
Investeren in SEO optimalisatie is voordeliger dan maandelijks investeren in Google Ads campagnes.
Ik ben in eerste instantie tekstschrijver, daarna SEO specialist. Je kunt daarom hoge kwaliteit verwachten.
Ik schrijf webcontent in eerste instantie om je doelgroep te bereiken, en niet alleen maar voor Google.
Ik werk niet alleen met WordPress, maar ook met andere soorten CMS. Daardoor kan ik veel uit handen nemen.
Laat je website maar aan mij over, dat komt helemaal goed. Doe jij voor je business waar jij het best in bent!
Als je SEO onderzoek laat uitvoeren krijg je een heel duidelijk beeld van waar je doelgroep naar op zoek is en hoe je concurrenten daarop inspelen. Daarmee weet je exact waar je gaten in de markt kunt vinden of op welke manier jij de doelgroep nog beter naar je toe kunt trekken. Bijvoorbeeld door het laten schrijven van betere SEO teksten voor het hoofdmenu van je website. Of door het laten schrijven van landingspagina’s die specifiek zijn afgestemd op een bepaalde zoekopdracht of locatie. Ook het laten schrijven van blogs die zijn gericht op een specifieke zoekopdracht kan heel nuttig zijn voor je vindbaarheid. Net zo goed als het laten schrijven van een e-book of e-zine, dat je kunt inzetten voor het opbouwen van een mailinglist.
Wil je graag op een goede manier gevonden worden zonder maandelijks veel geld uit te geven aan advertenties in Google? Dan help ik je graag met een gedegen onderzoek en een webcontent strategie om je concurrenten te verslaan. Een eenmalige investering in goed onderzoek en het laten schrijven van daarop afgestemde webcontent is beter dan maandelijks terugkerende hoge advertentiekosten voor Google. Bovendien kun je je doelgroep op basis van dit onderzoek een hoop extra informatie bieden, wat ervoor zorgt dat bezoekers langer blijven hangen op je website. En dat is dan weer goed voor de ranking van je website, waardoor je organisch beter gevonden wordt.
Een goed SEO onderzoek laat je exact zien op welke manieren je je doelgroep het best kunt bereiken. Door je webcontent of SEO teksten op dat onderzoek af te stemmen zul je snel merken dat je beter gevonden wordt door je doelgroep. Dat betekent meer bezoekers op je website, meer kans op succes en een hogere ranking in Google.
Wil je geen maandelijkse kosten meer voor Google Ads? Een goed SEO onderzoek en een daarop aangepaste strategie voor SEO teksten zal je website permanent verbeteren. Dat betekent dat het aantal bezoekers aan je website zal toenemen en dat bezoekers langer blijven hangen. Je website zelf wordt beter gewaardeerd door Google en gaat omhoog in de ranking. Natuurlijk vergt dit ook een investering, maar die is aanzienlijk kleiner dan maandelijks hoge kosten maken voor Google Ads.
Zodra je op basis van SEO onderzoek weet waar je doelgroep naar zoekt en waar jouw concurrenten zich op richten beschik je over veel nuttige informatie. Die kun je inzetten voor het schrijven van SEO teksten voor je hoofdmenu, het beschrijven van je producten of voor overige teksten op je website. Denk bij dat laatste bijvoorbeeld aan blogs op je website waarnaar je kunt linken op social media, of landingspagina’s gericht op een specifieke locatie of een belangrijk onderwerp.
Als je SEO onderzoek laat uitvoeren en op basis daarvan goede SEO teksten laat schrijven zal je website absoluut beter gevonden worden. Al je dat resultaat zo wilt houden is het echter wel verstandig regelmatig informatie toe te voegen of te wijzigen op je website. Op die manier ziet Google dat je website geen statisch visitekaartje is maar een levende website die steeds weer nieuwe of andere informatie biedt. Dat kan bijvoorbeeld door af en toe te bloggen, extra content te schrijven of door een landingspagina toe te voegen.
Natuurlijk is het mogelijk goede SEO teksten te schrijven zonder een uitgebreid SEO onderzoek. Het laten uitvoeren van een onderzoek is vooral handig als je echt snel vooruit wilt met je website of als je het beu bent om steeds weer maandelijkse hoge kosten te hebben aan Google Ads campagnes. Een onderzoek geeft je net wat meer informatie om je concurrenten een stap voor te zijn zonder hoge kosten te maken.
De kosten van SEO onderzoek zijn afhankelijk van de huidige situatie. Als je startend ondernemer bent zullen de kosten anders zijn dan wanneer je al goed aan de weg timmert met je website en gespecialiseerd onderzoek nodig hebt. Neem daarom altijd contact met me op voor een duidelijke prijsopgave. Ik informeer je graag en je zit nergens aan vast.
Teksten voor je website die er voor zorgen dat je beter vindbaar bent in Google en interessant bent voor je doelgroep.
Lees meerOnderzoek om te achterhalen waar je doelgroep naar zoekt, zodat je teksten daarop worden afgestemd.
Lees meerAlle instellingen op je pagina en gehele website aanpassen zodat je beter door je doelgroep wordt gevonden in Google.
Lees meerE-books, blogs, e-zines, nieuwsbrieven en e-mail marketing om je doelgroep nog meer te verleiden.
Lees meerTekst voor flyers, brochures, folders, verpakkingen, handleidingen, tijdschrift columns en artikelen.
Lees meerOntwerp en onderhoud van social media pagina’s zoals LInkedIn (Business), Facebook, Instagram en Twitter.
Lees meerWordPress websites op basis van een wordpress template of vormgeving op basis van eigen ontwerp.
Lees meerGrafische vormgeving van logo’s, website sliders, folders, brochures en andere on- en offline materialen.
Lees meerStuur me een WhatsApp bericht